Home » Injectoare
 

Despre injectoare

Injectorul este  mecanismul caruia ii revine functia de a injecta combustibil intr-o stare pulverizata si uniforma in camera de ardere. Un motor cu injectie directa are nevoie ca jetul de combustibil sa fie distribuit foarte uniform deoarece aerul din camera de ardere este lipsit de turbulenta. In schimb, la motoarele dotate cu injectie indirecta pulverizarea se realizeaza printr-un jet conic, asemanator cu forma camerei de ardere, finetea picaturilor fiind redusa din cauza turbulentelor.

Compozitia organica a benzinei si motorinei conduce la formarea de depozite de reziduri, in orice tip de injector in timpul folosirii sale, datorita faptului ca unele impuritati reusesc sa se infiltreze prin filtrele care ar trebui sa le opreasca. Repetarea ciclului de pornire-functionare-oprire impune schimbarea repetata de temperatura a motorului si duce in timp la depunerea de reziduri in injector. Acestea pot provenii fie de la un cumul de rasini, fie de la ceara sau lacuri, fie de la rugina din motorina sau chiar de la sistemul de alimentare al autovehiculului. Depunerea se realizeaza exterior, in punctul cel mai inferior al injectorului, punctul in care injectorul formeaza jeturi mici asemenea cetii. Responsabile pentru nefunctionarea corespunzatoare din interiorul injectorului sunt tot impuritatile.

Fata de injectoarele motoarelor pe benzina, cele diesel au in componenta lor elemente care pot fi inlocuite daca se intampla ca activitatea injectorului sa fie afectata negativ.

Sistemul de injectie common rail este varianta noua de injectie directa, folosita la motoarele moderne care trebuie sa corespunda normelor de poluare adoptate de UE.  Sistemul de injectie common rail permite reducerea emisilor de noxe deoarece controlul momentului de injectie cat si cantitatea de combustibil injectata se face  direct pe injector. De asemenea, datorita presiunii mari create in interiorul sistemului cat si datorita orificilor foarte mici de la pulverizatoare se obtine o pulverizare foarte fina a combustibilului care duce la o ardere mai buna si implicit la  emisii mai mici de noxe. Totodata, pentru o ardere eficienta, este nevoie de o preinjectie adecvata, specifica fiecarui tip de motor. In cazul motoarelor echipate cu sistem de injectie common rail se pot efectua multiple preinjectii. Datorita faptului ca sistemul de injectie common rail lucreaza la presiuni  foarte  mari  si componentele  acestora sunt solicitate intens, reconditionarea lor necesita cunostinte, experienta cat si echipamente specializate. O reconditionare defectuoasa poate duce la probleme serioase in functionarea motorului si de aceea este indicat  ca operatiunea sa fie efectuata  cu responsabilitate. Pentru a fi in masura sa reconditionam profesional componentele sistemului de injectie common rail, am investit in dotarea cu echipamente de ultima generatie  si acumulam permanent cunostinte noi prin participarea anuala la multiple cursuri de specializare.

contact-oferta-injectoare